Yleisimmät kysymykset

Asiakkaidemme esittämiä yleisimpiä kysymyksiä

Veloitetaanko neuvonnasta?

Emme veloita asiakkaitamme neuvonnasta ja toivomus olisikin, että neuvoa kysyttäisiin rohkeasti heti tarpeen vaatiessa.

Miksi minun kannattaisi siirtyä sähköiseen taloushallintoon?

Sähköinen taloushallinto säästää yrittäjän aikaa ja helpottaa kommunikaatiota tilitoimiston kanssa. Voit ajasta ja paikasta riippumatta tehdä myyntilaskuja, selata ja maksaa ostolaskuja eikä tositemateriaalia tarvitse erikseen toimittaa tilitoimistoon. Kirjanpito on ajantasaista ja raportointi selkeää. Kaiken kaikkiaan helppoa ja vaivatonta.

Osaanko varmasti käyttää yhteiskäyttöistä ohjelmaa?

Opastamme asiakasta käyttämään ohjelmaa sekä autamme aina tarpeen vaatiessa. Ohjelman käyttö on vähintäänkin yhtä helppoa kuin verkkopankin käyttö.

Voimmeko jakaa tehtäviä tilitoimiston kesken?

Tehtäviä voi jakaa tilitoimiston ja asiakkaan välillä tarpeen mukaan ihan henkilötasolla. Käyttäjäoikeuksia ohjelmaan voi myöntää niin monelle henkilölle kuin on tarpeellista ja käyttöoikeuksia on myös mahdollista rajata tarpeen mukaan.

Lasketteko palkkoja?

Palvelumme kattavat palkanlaskennan kokonaisuudessaan palkkalajeista riippumatta. Teemme tulorekisteri-ilmoitukset sekä laitamme myös sopimuksesta palkat maksuun sekä toimitamme verkkopalkat työntekijöille.

Tehdäänkö teillä hankekirjanpitoa?

Kyllä tehdään, hankkeen kirjanpito hoidetaan erillisellä kustannuspaikalla, josta saadaan tarvittavat raportit ja tilikartta pyritään laatimaan niin, että se vastaa hankepäätöksessä ilmoitettuja kululuokkia.

Minulle on monta toimialaa yrityksessä, voiko eri toimialojen tuloksia seurata kirjanpidossa?

Kyllä voi, kustannuslaskennan avulla voidaan seurata niin monen toimialan kirjanpitoa, kun asiakkaalla on tarvetta seurata. Erillisistä kustannuspaikoista muodostetaan omat tuloslaskelmat, joiden avulla voi seurata toimialan tunnuslukuja.

Yhtiömuotoni on osakeyhtiö, pitääkö minun osata tehdä itse esimerkiksi hallinnon pöytäkirjat?

Voit sopia pöytäkirjojen puhtaaksikirjoittamisen tilitoimiston tehtäväksi, jolloin sinun ei tarvitse kuin allekirjoittaa ne sähköisesti ohjelmassa.

Olen aloittava yrittäjä, autatteko minua jo yrityksen perustamisvaiheessa?

Kyllä autamme asiakasta jo perustamisvaiheessa, pelkästään yritysmuodon valinta voi olla jo sellainen asia, jossa tarvitsee asiantuntijan apua.

Olen harkinnut yhtiömuodon muutosta, auttaako tilitoimisto tässä projektissa?

Kyllä, autamme yhtiömuodon muutoksen toteuttamisessa ja avullamme varmistat, että muutos tulee tehtyä asianmukaisesti ja vaivattomasti.

Huolehditteko, että ennakkoveroni ovat oikeansuuruiset?

Pidämme huolta tilikauden aikana, että asiakkaan ennakkoverot ovat oikeansuuruiset, reaaliaikainen kirjanpito mahdollistaa tuloksen seuraamisen.

Voinko tehdä myös myyntilaskuni yhteiskäyttöisellä ohjelmalla?

Voit tehdä myyntilaskutuksen ja toistuvaislaskutuksen sekä hoitaa muistutukset ja perinnän. Käytössäsi on kaikki laskujen lähetystavat ja myyntilaskut ovat heti näkyvillä kirjanpidossa ja raporteilla sekä olet tilanteen tasalla myyntisaatavien suhteen.

Maksanko enää mitään verkkopankissa kun siirryn sähköiseen taloushallintoon?

Mitään laskuja ei tarvitse maksaa enää verkkopankissa vaan yhteiskäyttöisen ohjelman sisäänrakennettu pankkiohjelma on saumaton kokonaisuus etkä tarvitse verkkopankkia tai erillistä monipankkiohjelmaa pankkiliikenteen hoitamiseksi.